Οδηγίες Διδασκαλίας – Ύλη Νεοελληνικής Γλώσσας Α΄ Γυμνασίου 2018-2019
Οδηγίες Διδασκαλίας – Ύλη Νεοελληνικής Γλώσσας Α΄ Γυμνασίου 2018-2019
Οδηγίες Διδασκαλίας – Ύλη Νεοελληνικής Γλώσσας Α΄ Γυμνασίου
Οδηγίες για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας Α΄ Γυμνασίου Ημερήσιου και Εσπερινού για το σχολικό έτος 2018-2019.
Αποσπάσματα:
«…Οι θεματικοί άξονες, τα κειμενικά είδη, οι δεξιότητες, τα γραμματικοσυντακτικά φαινόμενα και τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα που εμφανίζονται στην Α΄ Γυμνασίου, παρουσιάζονται αναλυτικά στο ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ (http://ebooks.edu.gr/info/cps/3deppsaps_GlossasGimnasiou.pdf), αλλά και στα ‘Συμπληρωματικά προς τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών’ (ΠΣ) (http://ebooks.edu.gr/new/ps.php)….
Το περιεχόμενο του σχολικού εγχειριδίου της Α΄ Γυμνασίου από μια στοχοκεντρική οπτική αποτυπώνεται αδρομερώς στον παρακάτω πίνακα:
Θεματικοί άξονες: Σχολείο, Φύση Υγεία και Διατροφή, Θέατρο/κινηματογράφος, Δραστηριότητες, Ο κόσμος μέσα από την οθόνη/εικόνα, Αθλητισμός, Γνώση, Τόπος και πολιτισμός
Γένη λόγου – Κειμενικά Είδη: Περιγραφή, Αφήγηση, Επιχειρηματολογία, Πολυτροπικά κείμενα Δεξιότητες: Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου, Παραγωγή γραπτού λόγου, Παράγραφος, Περίληψη
Γραμματικά-συντακτικά φαινόμενα: Προτάσεις, Ονοματική φράση – Επιθετικός προσδιορισμός, Κλίση ουσιαστικών – επιθέτων, Ρήμα, Οι πτώσεις και οι λειτουργίες τους, Οριστικό και αόριστο άρθρο, Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, Ασύνδετο σχήμα..
Σύμφωνα με την οπτική αυτή, ο/η εκπαιδευτικός δε χρειάζεται να αντιμετωπίζει τη διδακτέα ύλη ως άθροισμα σελίδων, αλλά ως σύνολο στόχων που χρειάζεται να καλυφθούν στη διάρκεια του σχολικού έτους. Υπ’ αυτό το πρίσμα ο σχεδιασμός της διδασκαλίας δε χρειάζεται να ακολουθεί τη γραμμική διάταξη του σχολικού εγχειριδίου, αλλά είναι στη διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών, σε συνεργασία μεταξύ τους, να κάνουν επιλογές ως προς τη θεματική των διδακτικών ενοτήτων με βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών. Ως εκ τούτου, από το σχολικό εγχειρίδιο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν από τις διδακτικές ενότητες τα θέματα που θα προσπελάσουν, με όποια σειρά κρίνουν σκόπιμη, αυτοτελώς ή και σε συνδυασμό (βλ. περαιτέρω ενδεικτική αναδιάταξη της ύλης), πάντοτε κοινά για όλα τα τμήματα της ίδιας τάξης.
Ενδεικτική αναδιάταξη της ύλης:
Διδακτική ενότητα: Γνωριμία και προσαρμογή στο νέο σχολείο – Ενότητες 1η, 2η, πιθανόν 6η
Ενδεικτική διδακτική ενότητα: Ελεύθερος χρόνος – Ενδεικτικές ενότητες 5η, 6η, 7η, 8η, 9η
Ενδεικτική διδακτική ενότητα: Υγεία, άσκηση, διατροφή – Ενότητες για διατροφή, αθλητισμό, υγεία 4η, 8η
Ενδεικτική διδακτική ενότητα: Ανακαλύπτω τη γνώση: Ανακαλύπτω τον τόπο μου – Ενδεικτικές ενότητες: 9η, 10η
ΣΗΜ. Η αφήγηση, περιγραφή και επιχειρηματολογία που περιλαμβάνονται στην τρίτη ενότητα δε θα διδαχθούν αυτόνομα στις εν λόγω ενότητες. Λόγω της σπουδαιότητάς τους, κείμενα αφήγησης, περιγραφής και επιχειρηματολογίας θα διδάσκονται σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και σε όλες τις διδακτικές ενότητες…»
Δείτε αναλυτικά τις Οδηγίες Διδασκαλίας (Ύλη) για την Νεοελληνική Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου 2018-2019
(πηγή: Υπουργείο Παιδείας)
Κατηγορία: ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ