«Νέα σχολική χρονιά …νέοι στόχοι»

Κατηγορία: ΑΡΘΡΑ

Νέα σχολική χρονιά …νέοι στόχοιΜε αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, γονείς και εκπαιδευτικοί θέτουν νέους στόχους σχετικά με την εκπαίδευση των παιδιών. Η διαδικασία αυτή είναι απόλυτα λογική και απαραίτητη σε κάθε ξεκίνημα, καθώς το παιδί θα πρέπει να γνωρίζει προς τα που κατευθύνεται η προσπάθειά του. Δεν παύουν όμως, να γίνονται πολλές φορές λάθη, από την πλευρά γονέων και εκπαιδευτικών, κατά την διατύπωση των στόχων. Καλό θα είναι, κατά την οριοθέτηση των στόχων, να λαμβάνονται υπόψη τα παρακάτω:

  • Να αποφεύγετε να θέτετε υπερβολικά υψηλούς στόχους στο παιδί και να έχετε υπερβολικά υψηλές προσδοκίες από αυτό. Είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθεί άγχος στο παιδί και να νιώσει εγκλωβισμένο στην ιδανική εικόνα που έχετε δημιουργήσει για αυτό. Ας σημειωθεί η απογοήτευση και η ματαίωση που θα βιώσει το παιδί από μια ενδεχόμενη αποτυχία επίτευξης των στόχων αυτών. Οι στόχοι πρέπει να είναι ρεαλιστικοί.
  • Οι στόχοι θα πρέπει να αναφέρονται πάντα στο ίδιο το παιδί και στη βελτίωσή του σε σχέση με τον προηγούμενο εαυτό του (ή αλλιώς την προηγούμενη επίδοσή του) και όχι στο να το συγκρίνουν με άλλα παιδιά. Θα πρέπει να καλλιεργείται στο παιδί από μικρή ηλικία η έννοια της αυτοβελτίωσης και να αποφεύγεται η σύγκριση που δεν ωφελεί σε κάτι το παιδί.
  • Να μην θέτετε αποκλειστικά και μόνο μαθησιακούς στόχους στο παιδί. Το μαθησιακό κομμάτι είναι βέβαια σημαντικό, αλλά δεν είναι το μόνο σημείο στο οποίο πρέπει να στοχεύει η εκπαίδευση. Αντί, για παράδειγμα, να πούμε στο παιδί: «Θα ήθελα να είσαι καλύτερος μαθητής φέτος και να διαβάζεις περισσότερο», να βάλουμε στο μυαλό του και άλλα στοιχεία ή τομείς στους οποίους καλό είναι να βελτιωθεί. Τέτοια είναι η συνέπεια, η υπευθυνότητα, η εργατικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία με τους άλλους, η δημιουργικότητα, η ευγένεια κλπ. Ας μην επικροτούμε ένα παιδί μόνο όταν φέρνει καλύτερους βαθμούς, αλλά και όταν αναπτύσσει κι άλλες δεξιότητες ή συμπεριφορές, πέραν των μαθησιακών.
  • Να στέκεστε δίπλα στο παιδί και να του παρέχετε στήριξη όποτε σας το ζητήσει. Το να στέκεστε συνεχώς από πάνω του και να είστε κατευθυντικοί, δεν θα το βοηθήσει να διαγράψει τη δική του πορεία.
  • Να ενθαρρύνετε το παιδί και να το επικροτείτε κάθε φορά που κατακτά έναν μικρό στόχο, ώστε να τονωθεί για την πραγματοποίηση του επόμενου.
  • Να δώσετε στο παιδί να καταλάβει ότι ακόμα και μια αποτυχία είναι αποδεκτή και θετική πολλές φορές, καθώς μας δίνει κίνητρο για μεγαλύτερη προσπάθεια και βελτίωση.

Κλείνοντας, ας σημειώσουμε πως η στοχοθεσία και η ύπαρξη στόχων είναι βασική σε κάθε προσπάθεια, καθώς βοηθά το άτομο να οργανώνει την προσπάθειά του ανάλογα με τον στόχο. Άλλωστε δεν λέγεται τυχαία πως: «Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πας, θα πας εκεί που κοιτάς».

kali-sxoliki-xronia

της Μαρίας Πεσλή
Εκπαιδευτικός, MSc Εκπαιδευτική Διοίκηση


► Κάνε το Δώρο στο...

Μαρία Πεσλή

Μαρία Πεσλή

Ονομάζομαι Μαρία Πεσλή, κατάγομαι από την Ευρυτανία και είμαι δασκάλα. Σπούδασα στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στη συνέχεια ολοκλήρωσα το μεταπτυχιακό μου στην Εκπαιδευτική Διοίκηση στο Πανεπιστήμιο Frederick της Κύπρου. Λατρεύω το διάβασμα και τη μάθηση καινούριων πραγμάτων και αυτό είναι κάτι που στοχεύω να μεταδώσω στους μαθητές μου. Άλλωστε η μόρφωση είναι ο μεγαλύτερος πλούτος κάθε ανθρώπου.

Άρθρα

Δείτε ακόμα...

Κατηγορία: ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*