Μία εναλλακτική μέθοδος εκμάθησης Τρομπέτας

Μια Εναλλακτικη μεθοδος εκμαθησης Τρομπετας

Μία εναλλακτική μέθοδος εκμάθησης Τρομπέτας

Βλέποντας συμμαθητές, συμφοιτητές, αλλά και μαθητές όλα αυτά τα χρόνια έχω ασχοληθεί με διάφορες τεχνικές πάνω στην τρομπέτα. Δεν είναι ένα εύκολο όργανο, αλλά όλα τα μουσικά όργανα έχουν δυσκολίες. Στην Ελλάδα την τρομπέτα την έχουν σαν όργανο της κλασικής μουσικής (κυρίως), αλλά πολλές φορές μπορεί να ακούσει κάποιος “ααα… παίζεις τρομπέτα;…. είσαι τζαζίστας”. Έχουμε μάθει δυστυχώς να βάζουμε ταμπέλες σε όλα. Όμως κάποιοι αγνοούν πως η τρομπέτα σαν όργανο υπάρχει και στην παραδοσιακή μουσική, στην Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε νησιά, όπως η Μυτιλήνη κ.ά. Το όργανο αυτό διδάσκεται σε φιλαρμονικές, σε ωδεία και σε μουσικά σχολεία.

trompeta-2Προαπαιτούμενο για να διδάξεις είναι να έχεις το πτυχίο ή το δίπλωμα της κλασικής τρομπέτας. Άρα γεννάται ένα σίγουρο ερώτημα. Θα μπορούσε να διδάξει κάποιος τρομπέτα παραδοσιακή, αν έχει πτυχίο ή δίπλωμα κλασικής τρομπέτας; Το πτυχίο και το δίπλωμα, θεωρητικά και πολλές φορές πρακτικά πιστοποιεί κάποιες γνώσεις που έχεις αποκτήσει. Όμως αν εξετάσουμε ολόκληρο τον κόσμο της μουσικής, θα δούμε πως δεν φτάνει ούτε το ένα ούτε το άλλο. Υπάρχει η jazz μουσική, η ροκ, η κλασική, η παραδοσιακή (και ανάλογα τις πόλεις-νομούς αλλάζουν τα κομμάτια και η τεχνική), η λαϊκή, η ρέγκε κ.ά. Όλα αυτά τα είδη, που χρειάζονται έρευνα, μέσα από αυτό το όργανο.

Μια καινούρια μέθοδος εκπαίδευσης θα ήταν οι μαθητές να μαθαίνουν όλες τις πιθανές τεχνικές του οργάνου, και να συμμετέχουν με τους δασκάλους σε διάφορες εκδηλώσεις, είτε σε κλειστό χώρο, είτε και στον δρόμο. Η μουσική είναι για τον κόσμο. Όλα τα είδη να διδάσκονται με βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Αυτό μου έμαθε η εμπειρία μου με τους μαθητές που είχα. Οι γνώσεις είναι καλό να προσφέρονται με βάση την ηλικία και τα ενδιαφέροντα των μαθητών.

Όσο πιο μεγάλος είναι ο μαθητής/μαθήτρια δυσκολεύεται να κάτσει να ασχοληθεί με απλές ασκήσεις, όπως π.χ. το στακάτο (χτύπημα της γλώσσας). Δεν βρίσκει ενδιαφέρον. Άρα δεν θα άξιζε αν κάποιος/α που βγάζει ήχο, να εξετάσει το στακάτο με το smoke on the water αν ακούει ροκ, ή και με το μήλο μου κόκκινο αν ακούει παραδοσιακή μουσική; Αυτό δεν συμβαίνει μόνο με την τρομπέτα, αλλά και με όργανα όπως η κιθάρα, όπου ο κόσμος αγνοεί ή δεν πληροφορείται για την ύπαρξη και την ζωή της λαϊκής κιθάρας. Το θέμα δεν είναι να βγάλουμε μηχανήματα, αλλά ανθρώπους με όρεξη για δημιουργία, γνώσεις και ελευθερία.

του Κωνσταντίνου Συρράκου
Μουσικός


► Κάνε το Δώρο στο...

Κωνσταντίνος Συρράκος

Κωνσταντίνος Συρράκος

O Κωνσταντίνος Συρράκος είναι πτυχιούχος αρμονίας, αρμόνιου (μονόσκαλου) και βυζαντινής μουσικής.

Άρθρα - Website

Follow Me:
Facebook

Δείτε ακόμα...

Κατηγορία: ΑΡΘΡΑ

Tags: ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*